BAG

 

„България Ер” АД

„България Ер” АД е акционерно дружество, национален превозвач на Република България. До 14.02.2007 г. едноличен собственик е Република България в лицето на Министерство на транспорта, след която дата дружеството е приватизирано. Собственик на капитала е „Бългериан Еъруейз Груп” АД, като една от акциите с пореден №1 е собственост на българската държава.

Авиокомпанията е член на редица международни компании и е носител на международни сертификати за качество. „България Ер“ АД е сертифицирана от Международната асоциация по въздушен транспорт /IATA/, авиокомпанията подържа международния сертификат за безопасност IOSA /IATA Operational Safety Audit/, член е на Международната клирингова система за разплащания /IATA BSP/, 100 % от издаваните билети са електронни билети по утвърдения международен стандарт, участава в рамковия договора за признаване на международно признаване на превозни документи IATA MITA, сетифицирана е Part-145, Part-M за техническо обслужване на различен тип въздухоплавателни средства и др.

Авиокомпания „България Ер” АД извършва следните основни дейности:

- редовни вътрешни и международни полети от София, Варна и Бургас до 27 основни града в Европа и Близкия Изток, а също така чартърни и бизнес полети по заявка до над 100 дестинации.

„България Ер” АД извършва собствени редовни полети до столиците или големите основни градове в Русия, Германия, Великобритания, Швейцария, Испания, Франция, Италия, Чехия, Австрия, Холандия, Белгия, Гърция, Израел, Ливан и Кипър.

„България Ер“ АД предлага на своите клиенти широка палитра от дестинации чрез системата от договори за съвместна експлуатация на авиационни линии /code-share/ и проратни споразумения /SPA/с авиокомпании като Aeroflot, Air France, Alitalia, Iberia, Czech Airlines, LOT, Olympic Air, Tarom и KLM, Emirates, Virgin Atlantic и Аir Serbia и други.

Заедно със своите партньори „България Ер” АД предлага на клиентите си възможност за пътуване до над 400 града в Европа, Русия, Централна и Югоизточна Азия, Близкия Изток, Африка, Северна и Южна Америка;

- чартърни въздушни линии – самолетите на дружеството са наемани целогодишно от големи туроператори за превоз на туристи до различни дестинации в Европа, Близкия Изток и Северна Африка. Предлагат се и “ad-hoc” чартъри – единични чартърни полети за корпоративни и частни клиенти; полети с AVRO RJ70 – изключително въздухоплавателно средство за провеждане на бизнес полети, произведен и специ111ално модифициран във Великобритания в съответствие с най-високите възможни световни стандарти. Редица известни личности от музикалната и филмова индустрия, както и различни световноизвестни хора ежегодно се убеждават в неговите предимства;

- Външен лизинг – авиокомпанията има опит в отдаването на самолети от флотата си за опериране по сезонни и целогодишни програми на „мокър” и „сух“ лизинг на авиопревозвачи в Европа и Близкия Изток и Русия;

Продукт на авиокомпанията:

Авиокомпанията предлага на своите партньори и пътници пълна палитра от съвременни услути както на земята така и на борда по време на полет, които постоянно разширява и подобрява:

- модерни и комфортни самолети от семейство А319/320, Ембраер Е190 са в основата на флотата;

- он-лайн продажба на билети;

- он-лайн регистрация за полетите на авиокомпанията – през официалния уебсайт на авиокомпанията;

- превоз на карго и поща – авиокомпанията работи с всички регистрирани спедитори на българския пазар и с избрани партньори на чуждестранните пазари и осъществява превози на карго и поща до всички свои дестинации;

- бордни продажби – компанията предлага на борда на самолетите си услугата Sky Shop – продажба на богат асортимент артикули при полети в рамките на ЕС и безмитни продажби при полети до дестинации извън ЕС. Пазаруването на борда на самолетите на „България Ер” АД е удобно и привлекателно за пътниците: цената не включва никакви мита при пътуване до определени дестинации /DF/, асортиментът е внимателно подбран и с гарантиран произход, като има избор от различни категории продукти, подходящи за специален подарък или за ежедневна употреба. Sky Shop предлага и специална услуга: пътниците могат да поръчат конкретен артикул предварително и да бъдат сигурни, че той ще бъде доставен на борда на самолета, като се съхранява специално за тях;

- авиационен кетъринг – авикомпанията предлага разнообразен и пълноценен кетъринг и напитки по време на полет на своите клиенти както в бизнес така и в икономична класа;

- достъп до пълната информация относно времето на полетите и предоставяните услуги през официалния уеб-сайт на компанията, собствен Call-center и всички каси и офиси на наши партньори;

- безплатна преса и информативно бордно списание;

- и др.

Дистрибуторска мрежа:

- Дистрибутирането на продукта си на българския и международния пазар авиокомпания „България Ер” АД осъществява чрез туристически агенции и туроператори, офисите на „Централна Кооперативна Банка” в цялата страна, продажби по телефона чрез собствен Call Center, собствени офиси за продажби, вкл. в интернет през сайта www.air.bg.

- Авиокомпанията работи с около 160 туристически агенции и туроператори в страната. Оборотът на българския пазар, реализиран през агенциите, възлиза на над 158 млн. лв. Годишният оборот от директни продажби чрез собствени офиси в страната, от създадения Call Center и продажбите онлайн е над 67 млн. лв. Пазарният дял от оборота на българския пазар, който авиокомпанията държи, е 29%, а от броя продадени билети – 33%.

- Основни приоритети в тази област за компанията са отстояването на съществуващия пазарен дял, подобрение на показателите относно броя превозени пътници и средната приходна ставка за пътник, увеличаване на количеството, качеството и пропускателната способност на дистрибуционните канали.

Съпътстващи дейности:

Авиокомпанията е фокусирана върху профилната си дейност, но държи да осигури за своите клиенти най-доброто в авиационния сектор, чрез тясни партньрства с водещи международни компании в бранша:

- Наземното обслужване на „България Ер” АД се осъществява от „Суиспорт България“ АД;

- Поддръжката и техническото обслужване на всички самолети се извършва в авиотехническата база на „Луфтнахза Техник София“ АД;

- Кетъринга за авиокомпанията се осигурява от “Силвър Уингз” АД, съвместно предприятие ползващо технологии и опита на компании като Alfa Flight Group Ltd. и LSG “Lufthansa Sky Chefs” Europe Holdings Ltd.;

- Продукцията за бордната продажба скоро ще бъде осигурявана от „Нюанс БГ“ АД, компания създадена с участието на Nuance Group AG (Швейцария);

- Авиокомпания „България Ер” АД успешно осъщевява амбициозна програма за разширяване и оптимизиране на дейността си. Инвестира в модернизиране на авиопарка и технологии от последно поколение за по-ефективно управление на търговската дейност. Целта беше значителното подобряване на качеството на предлаганата транспортна услуга и въвеждането на най-високи стандарти на обслужване както в икономическа, така и в бизнес класа. На клиента се предложи максимален избор по цялата гама от услуги, предлагани от другите авиопревозвачи, със сравнимо качество, но на по-изгодна цена. Основната част от инвестициите се насочи към подмяна на съществуващия самолетен парк с нова авиационна техника на концерна Airbus, както и на концерна Embraer, който през 2012 г. допълни флотата на българския превозвач с 4 нови, специално произведени самолети Е-190. Това позволи постигането на по-голяма ефективност и като цяло подобри предоставяните услуги;

Флота

Днес „България Ер“ АД оперира с 10 модерни самолета и е постигнала средната възраст на флотата 3 години, което е един от най-високите показатели в Европа.

От 2007 г. насам флотата от самолети Боинг 737 Класик е постепенно заменена от модерни самолети от семество А319/20;

През 2012 г. България Ер стартира основна програма за подобряване на безопасността на полетите и понижаване на оперативните разходи.

В рамките на оптимизационната програма през март 2012 г. в експлуатация поетапно влизат 4 самолета Ембраер Е190 със специална конфигурация 108 седалки (8 бизнес/100 икономична класа). Освен с по-лек корпус, Embraer Е-190 е с най-малко вредни емисии в своя сегмент, което пряко намалява разходите за гориво и за такси прелитане и кацане. Новаторската му конструкция предлага повече комфорт за пътниците на борда. Оптималните размери на машината открива нови възможности за „България Ер“АД да реализира стратегия за разработване на нови дестинации и увеличаване на честотата на полетите под действащи дестинации.

Модерни технологии

Авиокомпанията залага на съвременните технологии за управлението и повишаване ефективността от оперативната дейност. В „България Ер“ АД активно се използват специално подбрани софтуерни решения на водещи компании в авиационния сектор:

- модерна система за управление на приходите на SABRE система (AirMax Revenue Management System);

- доказана система за контрол на приходите Mona Lisa;

- една от най-съвременните и удобни инвенторни и резервационни системи - AMADEUS, с интегрирана модерна платформа за он-лайн продажби и он-лайн регистрация и модул за лоялни пътници;

- високоефективен софтуер за планиране на полетната програма и техническо обслужване на Lufthansa Systems;

- и др.

В действие е управленска стратегия за разрастване на търговската дейност с ускорени темпове и навлизане на нови пазари чрез разширяване мрежата от полети, увеличаване на честотите на опериране и привличане на нови клиенти посредством изгодни оферти за директни и трансферни полети, в зависимост от спецификата на всеки конкретен пазар.

 

Контакти:

1574 София, бул. Брюксел 1

тел. : +359 2 40 20 400